Działania marketingowe w internecie mogą przybierać różne formy. Reklama w sieci kojarzy się najczęściej z płatnymi banerami, które pojawiają się na różnych stronach lub sponsorowanymi wynikami wyszukiwania w Google. Kampanie Google Ads przynoszą natychmiastowe efekty, jednak mają długotrwałego wpływu na pozycję Twojej strony. Z poniższego artykułu dowiesz się, dlaczego pozycjonowanie to długotrwały proces.
Dlaczego pozycjonowanie stron to długi proces?
Pozycjonowanie składa się z wielu działań, które wymagają stopniowego wdrażania. Specjaliści SEO (ang. Search Engine Optimization) zaczynają swoją pracę nad optymalizacją witryny od przeprowadzenia audytu, czyli analizy struktury strony. Diagnozowanie błędów i opracowanie strategii działania to niezbędny krok do poprawy widoczności strony w wyszukiwarce. Specjaliści SEO wybierają odpowiednie słowa kluczowe, sprawdzają konkurencję na wybrane frazy oraz weryfikują kwestie techniczne.
Nawet doskonale przygotowana pod kątem SEO witryna może mieć problemy z wyświetlaniem się wysoko na liście wyników wyszukiwania. Boty Google doceniają szczególnie te strony, które odwiedzały już wielokrotnie, a więc im dłużej dana strona istnieje, tym większe są jej szanse na wysoką pozycję. Indeksacja, a więc zbieranie informacji o treści, słowach kluczowych, linkach i obrazach znajdujących się w obrębie witryny, a następnie zapisywanie ich w bazie danych wyszukiwarki może trwać nawet kilka tygodni.
Pozycjonowanie stron internetowych
Pozycjonowanie to szereg działań, które powinny być wprowadzone na stałe do strategii marketingowej. Tylko systematyczne kontrolowanie wszystkich czynników, które wpływają na pozycję witryny, pozwoli na utrzymanie jej na wysokiej pozycji. Google kilka razy do roku wprowadza aktualizacje algorytmów, które znacząco wpływają na ranking stron. Dodatkowo należy pamiętać, że konkurencyjne witryny wciąż pojawiają się w sieci i walczą o miejsce w TOP3 na te frazy, które są kluczowe także dla Twojej witryny.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@glenncarstenspeters